BASİT BİR KEK TARİFİ


Perşembe günü evde oturmuş [öylece beklerken] gün içerisinde ne yapacağımı düşünüyordum. Bir şeyler yapmalıyım diye kendi kendime konuşurken, birkaç şey aklıma geldi. Dışarı çıkabilirim diye düşündüm biran için ama dışarıda yapacak hiçbir işim yoktu; üstelik boş, boşta dolaşmak bana göre değildi. Daha sonra TV seyredebilirim diye düşündüm ve TV’yi açtım, işe yarar bir program göremeyince TV’yi kapattım.  TV’yi açmamla kapatmam ortalama beş dakika aldı. Kitap okuyabilirim diye düşündüm ama ruh halim kitap okumak için pekiyi değildi ve kitap okumaktan da vazgeçtim.


Odanın içerisinde bir şeyler yapmalıyım diye dolanırken birden neden mutfağa gidip bir kek yapmıyorum ki diye iç dünyamda konuşmaya başladım. Acaba evde kek yapmak için yeterli malzeme var mı diye düşünürken, kendimi buzdolabının kapağını aralamış bir şekilde buldum.

Çok uzun zaman olmuştu mutfağa girip kendim için bir şeyler yapmayalı. Hâlbuki dünyadaki en basit işlerden biri kek yapmaktır. Yapmanız gereken tek şey tüm malzemeleri bir kabın içerisine koyarak çırpmak sonra özleşen malzemeleri kek kalıbına ya da herhangi bir tepsiye dökerek önceden ısıtılmış fırına vermek.

Ben işe farklılık katarak kek yapım işlemini ve süresini biraz uzattım. Sadece vakit geçirmek için diyebilirim. Hoş, kek yapımı esnasında ne kadar vakit geçirebilirsiniz o da ayrı bir mesele.

Şimdi şu basit kek yapım işlemi nasıl oldu oraya geleyim.

Önce Malzemelerimiz:

(Klasik olarak) 3 adet yumurta.

1 su bardağı sıvıyağ

1 su bardağı yoğurt (Ben yoğurdu tercih ettim siz ½ su bardağı süt tercih edebilirsin tavsiyem yoğurt olması yönünde)

3 su bardağı un

1 paket Vanilya

1 paket kabarma tozu.

2 şeker kaşığı Türk kahvesi (Sizin tercihinize kalmış)

2 Yemek kaşığı Kakao (Sizin tercihinize kalmış)

Ve çikolata parçaları.

Yapılışı:

1nci basit yöntem; Yapmanız gereken tek şey tüm malzemeleri bir kabın içerisine koyarak çırpmak sonra özleşen malzemeleri kek kalıbına ya da herhangi bir tepsiye dökerek 10 dakika önceden ısıtılmış 155 derece fırına vermek.

2nci yöntem: Önce Şeker ve yumurtaları bir kapta çırpın.

Şeker ve yumurta köpüklenecek, kremamsı bir hal alacaktır.

Sonra ağır, ağır sıvı yağı karışıma ilave edin.

Daha sonra un, vanilya, kakao ve Türk kahvesini ilave ederek ağır, ağır karıştırmaya devam edin.

En son olarak; yoğurdu ya da sütü ilave ederek karışım özleşinceye kadar karıştırın.

Özleşen karışıma çikolata parçalarını da ilave ettikten sonra çiğ malzemeyi kek kalıbına ya da herhangi bir tepsiye dökerek 10 dakika önceden ısıtılmış 155 derece fırına veriniz.

Tabi burada bazı püf noktalar var.

Kullandığınız (yumurta ve süt gibi) malzemeler eğer buzdolabından çıktıysa muhakkak belli bir süre dışarıda bekletiniz.

Oda sıcaklığında olan malzemeler kekimizin kıvam, tat ve koku bakımından daha iyi olmasını sağlayacaktır.

Un, kakao vb toz maddeleri eleyerek kullanın.

Umarım güzel bir kek yaparsınız ve beni hatırlarsınız. Aksi olurda başarısız bir kek ortaya çıkarsa umarım kulaklarımı çınlatmazsınız :)

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öfke bir yüktür. Unutmayınız (!)

ShareThis

  © Mutfak Zili by mutfakzili.blogspot.com 2009

Back to TOP